ABAX utnevner Wan Luo som ny CTO – et viktig skritt i satsningen på utvikling av innovativ teknologi.

ABAX styrker sitt lederteam med Wan Luo som den nye Chief Technology Officer (CTO), og dette åpner døren for videreutvikling av innovative løsninger. Med Wan Luo som CTO, har ABAX nå tatt enda et skritt nærmere for å realisere sin ambisiøse visjon om å bli en ledende global aktør innen smarte mobilitetsløsninger.

Luo, som tidligere har hatt rollen som Head of Engineering i selskapet, har en imponerende merittliste som programvareutvikler og innovatør. Opprykket til CTO markerer et strategisk steg for ABAX med å oppnå sin ambisjon om å være ledende på mobilitetsdata.

Gjennom nesten fem år i ABAX har Luo vært en drivkraft i selskapets produktutvikling, geografiske ekspansjon og markedsstrategier. Luo er entusiastisk over retningen ABAX utvikler seg i, og ser frem til å møte nye og større utfordringer i sin nye rolle, sammen med teamet sitt.

– Mobilitetsdata er den nye oljen, forklarer Luo.

– ABAX er i en transformasjon, hvor vi går fra å ha vært et tradisjonelt telematikkselskap til å bli en innsiktsdrevet leverandør av smarte mobilitetsløsninger. Vårt løfte er å styrke kundene våre, med verdifull innsikt som optimaliserer deres virksomhet. På den måten kan de redusere kostnader, utslipp og skape mer effektiv drift, sier Luo.

Emma Dyga, administrerende direktør i ABAX, kommenterer:
– Wans visjonære lederskap og dype tekniske ekspertise er akkurat det ABAX trenger på dette avgjørende tidspunktet i vår vekstreise. Hans evne til å omdanne komplekse data til brukervennlige løsninger vil være avgjørende når vi fortsetter å styrke våre smarte mobilitetsløsninger.»

Wan Luo tiltrer stillingen med umiddelbar virkning.

Lin Eriksson Nordstrom
Head of MarCom
lin.nordstrom@abax.com

ABAX er et av Europas største telematikkselskaper og hjelper selskaper med å få kontroll på kjøretøy, maskiner og verktøy. ABAX sine løsninger reduserer mobilitetskostnader, fremmer bærekraft og optimaliserer for økonomisk effektivitet – det er SMART MOBILITY. Hovedkontoret ligger i Larvik, og er representert i Europa med over 250 ansatte fordelt på markedene i Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Belgia, Polen og Storbritannia. ABAX har gjennom avanserte teknologiløsninger over 500 000 sporede mobile eiendeler og over 40 000 kunder over hele Nord-Europa.