ABAX har investert 11 millioner i neste generasjons software

ABAX kunngjør lanseringen av sin nye, banebrytende software, noe som sikrer at kundene deres er klar for fremtidens teknologi. Lanseringen av den egenutviklede programvaren er et resultat av en betydelig investering i teknologiavdelingen.

ABAX har investert 11 millioner i neste generasjons software

11 millioner kroner i investeringer
De siste tre årene har ABAX ansatt 25 nye utviklere og investert rundt 11 millioner kroner for å kunne lansere oppdateringen. CTO hos ABAX, Paul Walsh, beskriver at den store investeringen er til beste for kundene.

— Vi er opptatt av å gi kundene våre tilgang til markedets beste kundeopplevelser, med fokus på å løse faktiske problemer kundene våre opplever og gi dem reell verdi. Vi mener at det å investere i å videreutvilke vår teknologi er avgjørende for å matche selskapets strategi.

Det nye økosystemet gir ABAX-kunder mer for pengene
Et intuitivt og brukervennlig grensesnitt gjør det enklere å navigere i systemet og forbedrer produktiviteten for ABAX-kundene. Det nye og moderne brukergrensesnittet bidrar til en positiv brukeropplevelse, og det nye frontend-en muliggjør en videreutvikling av brukerorientert arbeidsflyt og kraftig vekst. Resultatet er en forbedret forbrukeropplevelse så vel som mer effektive forretningsprosesser.

— Mange av dagens kunder tilbringer dagene sine ute i felten, borte fra kontoret. De har lite eller ingen tid til å undersøke ny teknologi og hva det innebærer for deres virksomhet. Vi gjør det enkelt for disse å dra nytte av egen data, bli mer kostnadseffektive og redusere CO2-avtrykket, sier Stig Fossum, senior produkteier i ABAX.

Bygget for fremtiden
Den nye software arkitekturen er en del av ABAX sin vekststrategi som gjør  platformen enklere å vedlikeholde og klar for fremtidig vekst. Det nye brukergrensesnittet er en av mange store teknologiinvesteringer ABAX gjør for å rigge seg for fremtidige tjenester som kommer, avslører Walsh.

— Når ABAX utvides til nye vertikaler, gjør vår nye arkitektur det enkelt å utvide vårt produkttilbud. Det er flere spennende SaaS-lanseringer som kommer i løpet av 2022, avslutter Walsh.

Paul Walsh, CTO
paul.walsh@abax.no
+4748024971

Stig Fossum, Senior Product Owner
stig.fossum@abax.no
+4791742332

ABAX er Europas nest største telematikk selskap og en av de største aktørene innen IoT. ABAX Globale Nettverk består i dag av 43.000 kunder med mer enn 504.500 abonnement - og vokser stadig. Vi ligger i forkant av markedet med tjenester som knytter bedrifters eiendeler sammen. Vårt oppdrag er å hjelpe kundene med å drive sin virksomhet smartere. Våre løsninger gjør det enklere å øke effektiviteten, overholde lover og regler samtidig som kundene øker lønnsomheten. Vi er representert i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Belgia, Polen og Storbritannia med hovedkontor i Larvik.