ABAX Finland Oy - ABAX esittelee RFID-lukijoiden uuden sukupolven

Euroopan nopeimmin kasvava paikannus- ja telematiikkaratkaisujen tarjoaja ABAX julkaisee RFID 2.0 -lukijan. Uusi, aktiivinen radiotaajuinen etätunnistus on uuden sukupolven laite, joka on käytössä ABAX Driver ID -palvelussa.

ABAX Finland Oy - ABAX esittelee RFID-lukijoiden uuden sukupolven

Johtavana telematiikkayrityksenä ABAX haluaa vastata markkinoiden odotuksiin. Yritys on myynyt yli 17 000 RFID-laitetta, ja teknologiakehityksen seuraavana askeleena se esittelee uuden sukupolven RFID 2.0 -lukijan kalustonhallintamarkkinalle. Uuden sukupolven lukijat ovat ID06-yhteensopivia, ja teknologian ansiosta yritysten on helpompi kuin koskaan täyttää verottajan asettamat velvollisuudet ja hallita tehokkaasti koko ajoneuvokalustoaan.

ABAX vastaa asiakkaiden tarpeisiin

Kuljettajan tunnistuspalvelu mahdollistaa kuljettajien hallinnan etäyhteydellä, ja uuden sukupolven RFID-lukijan ansiosta hallinta on entistäkin tarkempaa.

«RFID 2.0 parantaa eurooppalaisten ABAX-asiakkaidemme kalustonhallintaa. Meille on tärkeää kuunnella asiakkaiden tarpeita ja panostaa heidän todellisten haasteidensa ratkaisemiseen. Olenkin iloinen saadessani esitellä uuden sukupolven RFID-ratkaisumme”, sanoo Paul Walsh, ABAX Groupin tekninen johtaja.

Uusi, entistäkin parempi kuljettajantunnistuslaitteisto

​ABAX tarjoaa palvelun tilaajalle seuraavia konfiguraatiovaihtoehtoja:

• Ajoneuvo kirjataan ulos aina matkan päätyttyä

• Uloskirjautumista ei tapahdu, ellei sitä erikseen valita tai ellei toinen kuljettaja ole kirjautumassa sisään

Uuden sukupolven RFID tarjoaa:

• Useista samanaikaisista ilmoituksista kuuluu voimakkaampi hälytysääni

• Tehokkaammat antennit (BLE, 13.56MHZ, 125kHZ)

• Uudelleenladattava 1500 mAh:n LIPO-akku*

• Käyttäjäystävällisempi RFID-lukija

• Lukee nykyisiä ID06-korttiversioita

• Mekaniikkaparannusten takia entistä laadukkaampi

• Office Reader -tila USB-liittimen kautta

• Tarvittavat laiteohjelmistopäivitykset voi tehdä etäyhteyden yli

*Huom: Suosittelemme, että yksikkö pidetään virtalähteeseen kytkettynä (akunkesto latausten välillä 4-6 kuukautta)“Tuhannet yritykset kautta Euroopan käyttävät ABAX Driver ID -palveluamme. Olemme soveltaneet uutta RFID 2.0 -teknologiaa alueille, joiden tiedämme pystyvän tuomaan todellisia parannuksia asiakkaidemme liiketoimintaan ja jotka siis auttavat heitä palvelemaan omia asiakkaitaan entistäkin paremmin”, toteaa Walsh.

Ehkä markkinoiden ainoa langaton RFID-lukija

ABAX Driver ID -palvelu mahdollistaa kuljettajien tehokkaan valvonnan ja tuo hyötyjä yrityksille, joiden ajoneuvoilla on useampi kuin yksi vakituinen kuljettaja. Kun virta-avainta käännetään ja kuljettaja kirjautuu ajoneuvoon, RFID-laite tunnistaa kuljettajan automaattisesti.

”Koska toteutus perustuu markkinoiden johtavaan, langattomaan RFID-teknologiaan ja akun latausväli voi olla jopa 6 kuukautta, yhteiskäyttöisten ajoneuvojen kuljettajia on helpompi ja tarkempi hallita kuin koskaan”, sanoo Walsh.

ID06-yhteensopiva

ID06 on rakennusteollisuuden sähköisiä henkilöstörekistereitä varten kehitetty kortti, joka on laajalti käytössä Ruotsissa. Ruotsin lainsäädännön mukaan työntekijöiden on tunnistauduttava ID06-tyypppisellä kortilla työmaalle tullessaan ja sieltä lähtiessään. ABAX-teknologian ID06-yhteensopivuus on vastaus asiakastarpeeseen, ja se tekee yrityksille ja heidän kuljettajilleen helpommaksi kuin koskaan turvata ajomatkat, täyttää verohallinnon määräykset ja hallita kattavasti koko ajoneuvokalustoa.

“Kuljettajan tarvitsee vain näyttää ID06-korttia RFID-lukijalle, joka tunnistaa tämän – helposti ja nopeasti”, toteaa Walsh.

Turvallisuus etusijalla – kuuluvampi hälytysääni

RFID 2.0 -lukijan uusi, kuuluvampi hälytysääni auttaa estämään ajot ilman kirjautunutta kuljettajaa. Tämä parantaa kaluston ja kuljettajien turvallisuutta.

Kuuluvamman hälytyksen pitäisi kuulua jokaisen ajoneuvokalustosta vastaavan turvallisuusratkaisuvalikoimaan”, sanoo Walsh. ”Hälytysääni auttaa varmistamaan, että vain hyväksytty henkilöstö käyttää ajoneuvoa. Se myös yhdistää kuljettajan ja ajoneuvon toiminnan. Ongelmatilanteessa kalustosta vastaava henkilö pystyy reagoimaan heti ja voi ottaa yhteyden oikeaan kuljettajaan.”

Kalustonhallinnan tulevaisuutta rakentamassa

ABAX tarjoaa kalustonhallintaan kokonaisratkaisun.

• Koko ajoneuvokalusto on hallinnassa

Näet reaaliajassa, kuka kuljettaa mitäkin ajoneuvoa ja missä, ja ABAX-ajotapapalvelun avulla voit seurata kuljettajien ajotaitoja.

• Yksi alusta, täysi näkyvyys

ABAX tarjoaa ajoneuvojen ja kuljettajien paikannusratkaisun yhteisellä käyttöliittymällä ja uudella ohjausnäkymällä.

Karolina Romakkaniemi-Alhonen

Markkinointipäällikkö
karolina.romakkaniem@abax.fi

ABAX on Euroopan nopeimmin kasvava telematiikkayritys, jolla on korkealaatuinen ohjelmisto ja laitteet, jotka on kehitetty yrityksen sisällä. Ratkaisemme 35 000 asiakkaamme jokapäiväisiä ongelmia älykkäillä ratkaisuilla, jotka tarjoavat koko kalustosi hallinnan riippumatta siitä, oletko autossa, toimistossa tai suorittamassa työtehtävää. Yritysmallimme perustuu SaaS-ratkaisuun (Software as a Service). Olemme rakentaneet yhden, täysin integroidun ohjelmistoalustan arkkitehtuurin, joka on laajennettavissa kaikkiin tulevaisuuden innovaatiopalveluihin. Kaikki laitteistomme, järjestelmämme ja tuotteemme ovat helppokäyttöisiä sekä helposti asennettavia. ABAXilla työskentelee noin 300 työntekijää myynnissä, asiakaspalvelussa, markkinoinnissa, teknisessä tuessa, hallinnossa, laadunvalvonnassa ja tuotekehityksessä. Päätoimipisteemme sijaitsee Norjassa, muut toimipisteemme Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Hollannissa, Puolassa ja Englannissa.