ABAX Past inkoop beleid aan om duurzaamheid en MVO in de keten te versterken

Een aanzienlijk deel van de investeringen die ABAX doet gaat via de inkoop en door  de richtlijnen bij te werken, voegt ABAX nu een extra controle toe om ervoor te zorgen dat leveranciers voldoen aan hun normen in GDPR en CSR.

ABAX Past inkoop beleid aan om duurzaamheid en MVO in de keten te versterken

Als onderdeel van de digitale transformatie is de wereldwijde inkoop- en toeleveringsketen van ABAX herzien. Door middel van een continu verbeteringsproces in ABAX, zijn de veranderingen in het inkoopbeleid bedoeld om de kwaliteit en naleving te verhogen en om afstemming met de ABAX-waarden te waarborgen; enthousiast, klantgericht, innovatief en duurzaam.

"De wijzigingen stroomlijnen de documentatie en omvatten extra kwaliteitscontrolestappen om ervoor te zorgen dat elke leverancier voldoet aan onze minimumnormen van GDPR en CSR." Zegt Jon Hearn, Compliance & Performance Director bij ABAX.

Het nieuwe beleid heeft ook de besluitvormingscriteria voor aanbestedingen opnieuw gedefinieerd, waarbij het gewicht van 'prijs' wordt weggenomen en het belang van 'veiligheid' en 'milieu' wordt versterkt bij het kiezen van leveranciers.

Als onderdeel van dit proces zal ABAX ook een meer consistente benadering van inkoop creëren en een periodieke leveranciersbeoordeling voor alle leveranciers opnemen.

Wat is er veranderd?

Het ABAX Compliance-team heeft de waardeketen binnen ABAX gecontroleerd en het is niet alleen het inkoopbeleid dat wordt bijgewerkt, maar ook het inkoopproces en de beoordelingsdocumentatie voor leveranciers.

In het nieuwe Inkoopbeleid heeft ABAX eisen geformuleerd vanuit het oogpunt van duurzaamheid en mensenrechten. We pakken vraagstukken in de supply chain met oprechtheid aan en dragen samen met onze klanten bij aan het realiseren van een duurzame samenleving, legt Hearn uit.

"ABAX streeft ernaar om de beste materialen aan te schaffen tegen de meest redelijke prijzen en dat ze voldoen aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid (MVO) voor het milieu en de gemeenschap door middel van onze inkoopinitiatieven." aldus Jon Hearn

Contact:
Jon Hearn
Compliance & Performance Director.
Mail: jhe@abax.co.uk

Phone: +44 (0) 7590417554

Sandra Lindberg
Communication Director