De ontwikkeling van een duurzamer ABAX gaat verder

Larvik - ABAX AS heeft zijn tweede jaarlijkse duurzaamheidsrapport uitgebracht waarin de milieu-, sociale en governance-initiatieven (ESG) van 2021 worden geschetst. Het ABAX Sustainability Report 2021 benadrukt hun voortdurende verwezenlijking van koolstofneutraliteit, een groene toeleveringsketen en kondigt nieuwe doelen aan in gelijke kansen en groene technologie.

De ontwikkeling van een duurzamer ABAX gaat verder

ABAX zet haar CO2-neutrale reis voort door haar doelgebied uit te breiden

ABAX streeft ernaar om tegen het einde van 2022 100% CO2-neutraal te zijn in de toeleveringsketen en zal haar reis het hele jaar voortzetten door de resterende Scope 3 indirecte emissies van productinkoop en eindgebruik toe te voegen aan haar doelstellingen.

“Alle bedrijven zouden moeten kijken hoe hun bedrijf de wereld beïnvloedt, en dit is in 2022 belangrijker dan ooit tevoren in de menselijke geschiedenis
Bruce Atle Karlsen, Chief Performance Officer ABAX.

SaaS helpt de wereld te redden

Duurzaamheid maakt deel uit van de bedrijfsstrategie van ABAX en voor nieuwe diensten zoals ABAX Smart Connect werpt dit nu al zijn vruchten af. De nieuwe service is ontworpen vanuit een duurzaamheidsperspectief en heeft daarmee de eerste innovatie in de branche gelanceerd, mogelijk gemaakt door ISO-normen, waardoor er geen hardware van derden meer nodig is. Smart Connect is de telematica-oplossing van de volgende generatie en ABAX is het eerste bedrijf in zijn vakgebied dat investeert in een koolstofarme toekomst.

Consistente projecten voor duurzame ontwikkeling

ABAX voert verschillende projecten uit om haar maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) te ontwikkelen - een dergelijk initiatief is het planten van één boom voor elke nieuwe locator-interface. Elke boom symboliseert de inspanning om 44.000 klanten milieuvriendelijker te maken door middel van telematica. De uitdaging " apparatuur een jaar langer gebruiken " is ook een initiatief dat dit denken zal leiden in alle industrieën die telematica gebruiken voor duurzaam apparatuur- en activabeheer.

ABAX's verantwoorde sourcing richt zich op de circulaire economie

De principes van de circulaire economie vormen het kernidee van onze nieuwe processen, waardoor het hergebruik van ABAX-locators toeneemt. Dit project is ook bedoeld om duurzaamheidsdenken tussen verschillende afdelingen bij te brengen en vereist nieuwe denkwijzen en benaderingen van het management van apparatuurbeheer.

Lees meer over ABAX's duurzaamheidsinspanningen en download hier het duurzaamheidsrapport.

Atle Karlsen – CPO
atle.karlsen@abax.no

Sandra Lindberg – Communications Director
sandra.lindberg@abax.no

ABAX behoort tot de top van de telematica en IoT bedrijven in Europa met eigen ontwikkelde innovatieve betrouwbare soft- en hardware. De diensten van ABAX helpen klanten efficiënt bedrijfsprocessen in te richten en inzicht te houden in hun assets door middel van telematica en een SaaS platform.

Atle Karlsen – CPO
atle.karlsen@abax.no