KLARE PARALLELLER TIL TOPPIDRETTEN

Bilde 30.03.2016, 10.17.51
Tidligere Strømsgodset keeper og Stabæk-trener Pål H. Albertsen(40) har avsluttet sitt Kina-eventyr og returnert til Larvik. Han tiltrer nå en stilling i Abax fra 1.april

Teknologiselskapet Abax henter igjen erfaring fra toppidretten og setter dermed fokus på de ansattes utvikling og trivsel. Teamet som har ansvar for personlig utvikling og læring i bedriften, forsterkes ytterlige med ansettelsen av tidligere Strømsgodset-keeper, Pål H. Albertsen (40). Albertsen tiltrer i stillingen som Training Manager fra 1.april 2016.

- Jeg får nå muligheten å være en viktig bidragsyter i et meget spennende prestasjonsmiljø, som har klare paralleller til idrettens tankesett, hva gjelder trening og prestasjon. Å få jobbe i et internasjonalt miljø vil også kunne gi meg store personlige utviklingsmuligheter, forteller Pål H. Albertsen.

Pål underskrev i 2015 kontrakt med kinesiske Henan Jinaye i Zhengzhou-provinsen. Et sportslig og økonomisk eventyr men oppholdet ble ikke helt som den tidligere Stabæk-treneren hadde sett for seg. Annerledes kultur og klubbregime, samt få muligheter for kommunikasjon med kollegaer gjorde det vanskelig å fortsette oppholdet i Kina. Albertsen har nå returnert til Larvik og tar med seg verdifull erfaring fra prestasjonsutvikling og utvikling av utøvere på toppnivå.

- Vi ser stor verdi i å bruke erfaringer fra toppidretten. Det å jobbe med egensatte mål, faste daglige aktiviteter og foredling av innsats og vinnervilje er like viktig i næringslivet som i idretten. Skal man ta gull i næringslivet så handler det i høy grad om å jobbe med enkeltmennesker, forteller viseadministrerende direktør i ABAX, Bjørn Erik Helgeland.

Selskapet har opprettet en egen avdeling som har til oppgave å jobbe med og utvikle menneskene som jobber i Abax. Gjennom metodisk og strukturert jobbing utvikles holdninger, kompetanse og ferdigheter.

- Vi vokser med 40 prosent i året, men skal vi fortsette å vokse like fort, må vi bli verdensledende på alle områder, ikke bare på teknologi. Utvikling av menneskene som jobber i vår bedrift er derfor viktig for å kunne fortsette å vokse så fort. Våre dyktige training managere blir meget viktig for oss, sier Bjørn Erik Helgeland.

For mer info:

Bjørn Erik Helgeland, COO, ABAX, +47 980 71 000, beh@abax.no

Pål H. Albertsen, Training Manager, ABAX, pa@blibest.no

Om ABAX

ABAX AS er en stor europeisk aktør innen salg og utvikling av elektroniske kjørebøker for yrkes- og privatbiler, i tillegg har ABAX produkter for flåtestyring og sporing av utstyr. ABAX har 315 ansatte og avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia og Nederland. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no